Boek waarbij je zelf pen en papier grijpt om de informatiebehoefte vast te stellen en de onderzoeksvragen te formuleren. Verrassend om je lezers actief met een moordcasus te laten omgaan.

Algemeen [Recensie, deel 1 van 6, 10.08.2020]
Moordzaak zonder lijk is een boek dat een realistische kijk geeft op de opbouw van een moordonderzoek. De kracht van Jac. Toes en Paul Bolwerk met dit boek is dat de lezer een extra leesdimensie er bij krigt. Hij kan namelijk in de huid van de onderzoeker kruipen en wel op een zodanige wijze dat hij pen en papier pakt en tracht van uit een helikopterblik naar het probleem te kijken om zo informatiebehoefte en de crusiale verbindende vragen over het onderzoek zelf vast te stellen en te formuleren. Voor mij een geslaagde ervaring, omdat ik Arnhem enigszins ken en de locaties kan plaatsen. Voor mensen die Arnhem niet kennen zou een plattegrond behulpzaam kunnen zijn.
Vlot geschreven in begrijpelijke taal

Opmerking
Omdat je informatiebehoefte zelf kan vaststellen en de verbindende onderzoeksvragen zelf kunt formuleren, zal mijn recensie in meerdere afleveringen verschijnen. Deel 2 zal over eerste 60 pagina's van het boek gaan.

Meer recensies van Paul Heijnen - a braindamaged person