Fijn lezen

Peter Thunnissen 03 december 2022
Van deze schrijver las ik eerder de roman “Visser” . Boek dat destijds genomineerd was voor de Libris-prijs en goed ontvangen werd. Dit is een verzameling korte verhalen die eerder in 2 boeken verschenen (Elektriciteit en "Hier wonen ook mensen"). Hij schrijft soms bijna kinderlijk, als een soort mengeling van Maarten ’t Hart en Maarten Biesheuvel over vaak alledaagse situaties in het leven van mensen die niet al te vast of zelfverzekerd in het leven staan. Vooral zijn weergave van de situaties en de overdenkingen van de hoofdpersonen is prachtig. Het stelt je in staat met ze mee te leven. Daarbij gebruikt hij veel situationele humor. Alles zo invoelbaar als wat. De verhalen hebben vaak geen duidelijke clou, maar hebben die ook niet echt nodig. Met veel plezier tot mij genomen.

Meer recensies van Peter Thunnissen