meer 3-3...

Peter Thunnissen 03 december 2022
Weer zo’n bij mij eerder niet bekende Duitse schrijver, geboren in de voormalige DDR. Misschien dat hij daarom wél heeft wat die andere Duitsers vaak missen, namelijk enig gevoel voor humor. Het betreft 13 korte verhalen, in de ik – vorm geschreven handelend over een wat onhandige redelijk succesvolle schrijver die in velerlei soorten relaties met vrouwen eigenlijk steeds weer aan het kortste eind trekt. De ene keer nog korter dan de ander. Meest met zelfkennis en zelfspot beschreven. Enkele verhalen eindigen zó open dat het je je doet afvragen waarom hij het verhaal niet afmaakte… leuke schrijfstijl, aardige anekdotes. Helaas is de vertaling in vaak wat knullig Nederlands (tenzij dat opzet is, maar dat waag ik te betwijfelen).

Meer recensies van Peter Thunnissen