Zorgen voor je brein doe je zo!

Priscilla 30 augustus 2020
Speciaal voor mijn blog schreef ik een 'In the spotlight' blog over dit boek op www.bookaddict.nl

Mijn brein maakt overuren na het lezen van dit informatieve boek van Rick van Asperen!

Gelukkig op de goede manier, want het heeft mij nog meer laten beseffen hoe belangrijk het is om goed voor je brein en daarmee voor jezelf te zorgen.

Een pas op de plaats maken, blijven staan, doen wat we leuk vinden, werken aan onze ambities, nee zeggen en prikkels verminderen. Het draagt allemaal bij aan onze gezondheid.

Het is heel belangrijk om in deze voortdurende prikkelende wereld de rustmomenten te nemen die je zo nodig hebt als mens. En dat lukt niet door een uur per week op een yoga mat te liggen of een beetje mindfulness te doen. Er is meer voor nodig.

Het bewust kijken naar je levensstijl en hier verandering in willen aanbrengen. Want je doet het voor jezelf en je gezondheid. Je zou moeten doen wat jou gelukkig maakt!

Ik vond ‘Ik laat me niet gek maken‘ verhelderend en verfrissend.

Rick van Asperen schrijft op een toegankelijke en prettige wijze waardoor je ondanks theoretische gedeelten, toch blijft lezen wanneer je snakt naar informatie.

Ik zou mij wel kunnen voorstellen dat dit boek voor sommigen te veel van het goede is. Maar ik denkt dat juist door de uitgebreide uiteenzetting van alles, het heel waardevol kan zijn om iets te veranderen in je leven.

Meer recensies van Priscilla