Een intens kort verhaal!

Priscilla 14 juni 2020
Emma, een jonge vrouw met een visuele handicap, is zeer gestructureerd in haar leven.

Vanwege haar beperking en voor haar eigen veiligheid, is zoveel mogelijk voorspelbaar.

Tot dat ze op een feestje de weg naar de uitgang zoekt en daarbij tegen de knappe en behulpzame Mark aanloopt.

Een verliefdheid ontstaat en Emma is in de zevende hemel. Alhoewel ze hem niet kan zien, voelt hij als de ware voor haar. Ondanks zijn nukken en grillen als ex-soldaat.

Als in de stad diverse gruwelijke mishandelingen plaatsvinden, waant Emma zich binnen veilig in de armen van Mark. Tot dat een getuige van een van de mishandelingen te kennen geeft dat de dader opvallende littekens draagt op hals en gezicht.

Emma, die het voelen als grootste zintuig gebruikt, begint vraagtekens te zetten bij Mark en zijn bedoelingen. Ook hij zit onder de littekens als gevolg van zijn uitzendingen. Ze gaat dan ook op onderzoek uit om de waarheid te achterhalen en te zorgen voor haar eigen veiligheid.

Heeft Emma het totaal verkeerd? Of is haar intuïtie zo goed ontwikkelt dat liefde haar werkelijk blind heeft gemaakt?

In 93 pagina’s heeft M.J. Arlidge een indrukwekkend en intens kort verhaal neergezet.

Je leest alles vanuit het perpectief van de blinde Emma en juist haar blindheid maakt dit verhaal extra intens. Je voelt je als het ware net zo visueel gehandicapt als zij. Ook als lezer weet je niet hoe haar omgeving en de mensen om haar heen eruit zien.

Dit geeft dit korte verhaal net dat beetje extra.

In dit korte verhaal krijg je precies genoeg informatie om het verhaal te begrijpen, zijn zowel Emma als Mark voldoende uitgewerkt en is de spanning voelbaar.

Ik vind de schrijfstijl van Arlidge absoluut prettig en hij houdt de spanning en je aandacht absoluut vast in dit korte verhaal!

Conclusie
Je kunt wel raden dat mijn eerste kennismaking met Arlidge goed is bevallen!

Ik lees niet veel korte verhalen, maar dit geschenk was absoluut een feestje!

Het verhaal zat goed in elkaar en zet je als lezer absoluut even op scherp.

Dit geschenk is de gehele maand juni gratis verkrijgbaar bij de aanschaf van een geselecteerd spannend boek!

Meer recensies van Priscilla