Smaakt naar meer!

Puk 09 juni 2020
De erfenis van Richard Grenville laat ons kennismaken met Alexa Westerhof. Deze 19 jarige studente komt tijdens een uitwisseling in contact met een aspect van haarzelf welke zij tot die tijd niet kende. Een hele nieuwe wereld (letterlijk) gaat voor haar open. Hoe gaat ze hiermee om, in een vreemde stad, in een vreemd land, alleen, en waar niets is wat het lijkt? Ik vond het boeiend en realistisch hoe de auteur Alexa hier mee laat worstelen. Dit in combinatie met de lessen die gegeven worden aan de verborgen universiteit (welke o.a. het ethisch handelen in/met magie behandelt) maakt het tot zeer interessant leesvoer.
Uiteindelijk blijkt dat het leven en de dood van Alexa's vader nog veel onduidelijkheden oproept. Ongetwijfeld zullen we meer weten na deel 2...

Meer recensies van Puk