Waardige opvolger!

Puk 05 februari 2023
In 'een hart zo vurig' heeft voormalig commandant Grey de hoofdrol; wat een goede keuze! En ik houd van een verhaal met plotwendingen, romance en ook onverwachte bondgenootschappen, helemaal als daar ineens wat meer fantasy-elementen bijkomen, dus wat dat betreft zitten we hier helemaal goed. Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar hoe het nu precies zit met de achtergrond, het verdrag en verdere gebeurtenissen betreffende Isak's volk.
Het mooist vond ik eigenlijk het geworstel van Grey (eer en plicht vs eigen keuzes maken en je 'eigen' leven leiden) de auteur heeft dit heel mooi weergegeven. Ook de tegenstrijdige gevoelens en hoe je nog mentaal 'vast kan zitten' aan iemand die eens belangrijk voor je was maar met wie de relatie (welke soort relatie je dan ook ook met diegene had) plots ten einde komt vond ik goed uitgelicht. Het is vaak niet in één keer klaar, over en uit, en vaak wordt dat aspect nog wel eens vergeten.
Ik kan eigenlijk niet echt een nadeel verzinnen aangaande dit 2de deel; het heeft soms een wat minder hoog tempo, maar ook dat vond ik gewoon wel passend eigenlijk.

Meer recensies van Puk