Niet zomaar een spannend verhaal

Puk 29 juli 2020
De stad van de alchemist is niet zomaar een spannend verhaal met een magisch tintje. En passant worden complexe morele vraagstukken gepresenteerd (coming of age meets filosofiedocent ;-)), en werd ook mijn eigen geweten even door de mangel gehaald. Ik houd er gewoon van als de auteur de lezer vele extra's biedt, zoals ook goed uitgediepte (hoofd)personages waarbij niet alles van een leien dakje (lijkt) te gaan. Naast Alexa lezen we nu ook vanuit het perspectief van o.a. Alan, Julie, Nick en Jeremy Crowley, wat natuurlijk weer interessante nieuwe feitjes naar boven brengt. Iedereen heeft zijn eigen demonen te bevechten, dat blijkt wel weer uit dit zeer goed uit de verf komende laatste deel van de 'Verborgen Universiteit' reeks.

Meer recensies van Puk