Een geslaagde hertelling!

Puk 24 januari 2023
Er zijn veel reacties/recensies geschreven over dit boek, ik weet niet goed wat die van mij hier nog aan toe te voegen heeft, maar toch wil ik opmerken dat - voor mij - met name het feit dat Sinteldaal in 'een vloek zo eenzaam' bestaat naast de gewone wereld het zo pakkend maakt. Ik heb dit al van kinds af aan; het idee dat er naast onze wereld een parallel universum bestaat, het blijft voor mij intrigerend.
De opkomende driehoeksverhouding in dit boek vindt ik dan weer wat minder boeiend, maar goed, het is en blijft een hertelling van Belle en het Beest natuurlijk.
Wat ik dan weer wel heel goed vond is dat Harper, ons hoofdpersonage, een lichamelijke handicap heeft (en nee, deze is niet opgelopen in de strijd op leven en dood, maar 'gewoon' al vanaf geboorte), en hoe dit doorwerkt in haar verdere leven en denkproces. Dit soort realiteit verwerkt in een sprookjes- en/of fantasywereld zou ik graag vaker willen zien!
Al met al vind ik 'een vloek zo eenzaam' een geslaagde hertelling van het bekende sprookje, ik hoop echter op wat meer twists & turns in het volgende deel.

Meer recensies van Puk