4 sterren waard

Puk 26 februari 2023
Daar staan ze dan, lijnrecht tegenover elkaar en met geen enkel zicht op een easy fix, compromis of wat dan ook. Eerst delen ze bijna ieder aspect van hun leven met elkaar en voor elkaar, en dan bevinden de mannelijke hoofdpersonages zich in een positie waarbij oorlog onvermijdelijk lijkt en ze ten strijde moeten trekken, ieder aan een andere kant wel te verstaan.
De dames aan hun zijde beelden de rede uit, zoekend naar manieren/redenen om een oorlog te kunnen voorkomen.
Ik vond dit deel - net als de vorige 2 - plezierig om te lezen. Het bracht me niet in complete vervoering ofzo, ik kon het boek nog makkelijk naast me neer leggen en later weer oppakken. Wat dat betreft had ik er meer van verwacht.
Toch kan ik niet veel minpunten aandragen, behalve dan dat de geschiedenis en het eerdere verbond met de schraaiers niet uit de verf is gekomen en dat vind ik wel een verloren kans. Desondanks toch 4 sterren.

Meer recensies van Puk