Teveel naargeestigheid

Puk 30 april 2022
Valse getuige is het eerste boek wat ik lees waarin de 'Corona-realiteit' een gegeven is. Ik vind dit persoonlijk een pluspunt, het plaatst de gebeurtenissen in het hier en nu en geeft nog wat meer lading zogezegd.
Het verhaal an sich vond ik wat vermoeiend worden op een gegeven moment; het compleet desolate opgroeien van de twee hoofdpersonages, iets wat Karin Slaughter als geen ander kan beschrijven, stootte me nu juist af. Wellicht dat ik dit nu wel genoeg gelezen heb van deze auteur. Ook de beschrijving van gruwelijke details is altijd een kenmerk van Slaughter's schrijfstijl en ook dat sprak mij in dit boek niet aan. Het naargeestige trok ik nu gewoon niet zo lekker, terwijl ik verder niet veel op het boek aan te merken heb, derhalve toch maar 3 sterren (wat laag is voor mijn doen voor een boek van Karin Slaughter).

Meer recensies van Puk