Meeslepend

Puk 30 april 2022
Daar praten wij niet over leest als een meeslepend, spannend verhaal; het besef dat dit geen (volledige) fictie is komt dan toch net even wat harder binnen. Wat knap dat Miloe van Beek het aandurft om dit levensverhaal van haar familie uit te werken en uit te laten geven, voor iedereen om te lezen, de schaamte voorbij.
Het lezen over de jeugdervaringen van haar oma liet me niet onberoerd, niet te bevatten wat zij (en tevens haar broer en zusje) hebben meegemaakt. Al die ervaringen hebben geresulteerd in een wel zeer markante en intimiderende dame op latere leeftijd. Wat moet het toch ingewikkeld zijn om je oma op verschillende manieren en op verschillende niveaus te leren te kennen. Het beeld dat je eerst van haar had, kantelt wellicht 180 graden door alle nieuwe informatie die is komen bovendrijven.
Zelf had ik echter nog zoveel vragen, ik vond het jammer dat het geen compleet portret is geworden over Sacha Gerdes en haar familie; het lijkt me dat er nog zoveel meer te vertellen is over dit excentrieke gezin.

Meer recensies van Puk