Mooi verhaal!

Ramonaleest 18 mei 2020
Dit verhaal had me meteen. Op mysterieuze wijze wordt ik in dit verhaal getrokken door de dagboekfragmenten van opa. Opa Pieter die Renke helemaal niet zo goed kent, door de familie problematiek. Renke leert haar opa kennen door deze fragmenten. Je voelt de liefde van opa wanneer hij over zijn familie praat op het papier.

In dit verhaal komt naar voren dat vooral perfectie een rol speelt. Zet je glimlach op. Laat andere alleen het perfecte plaatje zien. Dat zie je in deze tijd ook wel heel veel voorbijkomen. Vooral op de social media kanalen. Alles ziet er altijd gelikt uit. Alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Voor mij hoeft dat niet. Laat je ware aard zien!

Renke durft voor zichzelf keuzes te maken, ook al weet ze dat haar moeder er niet zozeer positief in staat. Het avontuur dat Renke tegemoet gaat is er een een die zeker de moeite waard is om te lezen.

De personages die voorbij komen in dit verhaal worden goed uitgewerkt. Je kunt van ieder een beeld maken wanneer je over ze leest.

Dit debuut is zeker een aanrader. Ik ben benieuwd wat Lucia ons nog allemaal geven gaat in de toekomst.

Meer recensies van Ramonaleest