Op vakantie in de Ardennen

Renate 09 maart 2017 Hebban Team
Frederik Baas is het pseudoniem van Jan van Mersbergen, dit is dus zijn thrillerdebuut.

Het verhaal speelt zich af in de Ardennen, waar Barbara samen met haar vriend Robbert en haar zoontje Rens een weekje op vakantie gaat.
Ze verblijven in het dorpje vlakbij een schrijver waar Robbert de uitgever van is.
Barbara en Rens kunnen het goed vinden met de schrijver en zijn hond Clint, en gaan veel met hem op pad.
Jaren geleden is er in dat zelfde dorp een meisje vermist, met dat uitgangspunt verzinnen ze een speurtocht om Rens bezig te maken in de Ardennen.

De manier van schrijven, daar moest ik zelf erg aan wennen maar dat is natuurlijk persoonlijk, omdat het vanuit de schrijver die in de Ardennen woont werd verteld, eenmaal op de helft van het boekje, want het is lekker dun, ideaal formaat om in de trein etc te lezen, ligt namelijk lekker in de hand.
Naarmate het boek over de helft was, ging het verhaal beter lopen, waardoor je blijft lezen, iets wat tot aan de helft wat trager was, het boek komt moeilijk op gang.
Maar eenmaal over de helft zit de vaart in het boek, en lees je hem zo uit, want je wil gewoon weten hoe het afloopt, de spanning wordt echt opgebouwd.
Wat het dan toch een prettig boek maakt.
Ik geef het boek 3 sterren

Meer recensies van Renate