Je wilt de theepot en bakspullen er direct bij pakken.

Randy 10 januari 2021
Wat een heerlijk, en dan bedoel ik oprecht heerlijk, water in de mond lopend boek van Jenny Colgan is dit.

Ieder hoofdstuk begint met een recept voor cupcakes, cake of een taart. Doordat alle ingrediënten netjes met hoeveelheid genoemd worden kun je ook daadwerkelijk de recepten uitproberen.
Maar zelfs als je ze niet zelf maakt, kun je je een levendige voorstelling maken van alles wat er beschreven wordt.

Wanneer Issy haar baan bij KD verliest moet ze bedenken wat ze dan wil gaan doen met haar leven.
Ze is al tijden verliefd op haar baas Graeme, maar is hij dat ook op haar?
Na haar ontslag komt ze erachter dat veel meer mensen op kantoor op de hoogte waren van haar “relatie” met de baas dan dat ze zelf dacht. En ook haar beste vriendin Helena is niet de grootste fan van Graeme en ziet het ontslag van Issy als het laatste zetje om Issy in te laten zien dat ze beter af is zonder Graeme en meer voor zichzelf moet opkomen.

Na enkele weken, een bezoek aan een cursus voor werkzoekenden en een rondje door de wijk waar Issy woont komt ze op het idee van haar eigen cupcake café.

Maar dan begint het pas... het zoeken naar het perfecte plekje, het onderhandelen voor een lening en een huurcontract, beslissen hoe het café eruit moet komen te zien, zoeken naar personeel enz.
Issy ontmoet nieuwe interessante personen die haar leven een stuk leuker maar soms ook uitdagender maken.

Je leeft helemaal met Issy mee en opa Joe is een opa die we allemaal in ons hart sluiten en zouden willen hebben.
Al lezende zou je willen dat je in het café zat met een heerlijke cupcake en dit boek.

Meer recensies van Randy