Spannende roman die je niet weg kunt leggen

Randy 29 mei 2020
Afgelopen jaar las ik Recept voor Geluk, winnaar van de Kobo schrijfwedstrijd 2019 en een heerlijke Feelgood en tegelijkertijd mijn kennismaking met de boeken van Saskia.
Op 18 mei 2020 is het nieuwe boek Dubbele Agenda van Saskia Oudshoorn verschenen. Een thriller dit keer en dus heel iets anders.

Met de proloog van het boek neemt Saskia je direct mee in het verhaal van Eline en haar gezin.

In het eerste deel maak je kennis met Eline, vrouw van Stijn en moeder van Luuk en Sem. Op het oog een doorsnee gezin, maar al snel merk je dat niet alles altijd is wat het lijkt.
Stijn maakt lange dagen op kantoor en sinds Eline haar baan kwijt is geraakt lijkt de afstand tussen haar en Stijn ook alleen maar groter te worden.
Om meer tijd voor zichzelf te krijgen sluit ze zichzelf aan bij een dames koor en sluit ze vriendschap met een aantal van hen.
De avondjes uit en het weekend weg naar Antwerpen zorgen dat ze weg is uit haar dagelijkse sleur maar ook voor twijfels over haar huwelijk.

De hoofd personages in het eerste deel worden goed uiteen gezet en daardoor wordt je direct meegezogen in het verhaal.
Je begrijpt ook steeds beter de onderliggende boodschap die als een rode draad door het boek loopt

In het tweede deel gebeuren er een hoop dingen snel achter elkaar die wat mij betreft soms wat verder uitgediept hadden mogen worden,zodat je een beter beeld krijgt wat personen aanzet tot hun daden.

Voor mij valt dit boek meer onder een spannende roman dan een echte thriller, maar desondanks heeft Saskia Oudshoorn een zeer fijn en zeker aan te raden boek gelanceerd.

Meer recensies van Randy