Zomerse feelgood in Barcelona

Renate 29 april 2024 Hebban Team
Bestemming Barcelona is een fijne feelgood, die je een zomers gevoel geeft.

Als Melissa haar relatie keihard is gestrand, vertrekt ze halsoverkop naar Barcelona om van daaruit te bedenken wat ze gaat doen, na een verschrikkelijke vliegreis komt als in het appartementje is wat ze heeft gehuurd, om te bedenken wat ze wil en gaat doen.
Ze leert al gauw Rafael, Diego en Manoula kennen, een leuke groep mensen. Die gelijk een klik hebben naar elkaar. En volgen we Melissa met haar vele hoogte en dieptepunten in Barcelona, want een ding is zeker, saai is Melissa niet.

De schrijfstijl van Lianne Reijntjes is vlot en ook herkenbaar, je kunt je goed voorstellen wat Melissa overkomt, hoe haar vliegreis was, maar ook andere gevoelens en emoties zijn herkenbaar voor de lezer.
Er is ook aandacht voor zelfvertrouwen en onzekerheid iets waar we allemaal wel eens mee worstelen.
Het was fijn dat op die momenten Melissa haar nieuwe vrienden er waren!
Ook gebruikt Reijntjes veel humor in haar verhaal, waardoor je toch tijdens het lezen ook wel moet lachen, vooral ook om de soms wat onhandige Melissa.
Het is een mix die Reijntjes echt onder de knie heeft, waardoor het echt een feestje is om te lezen.

De personages zitten goed in elkaar, en je gaat ook houden van de lieve moeder van Rafael, die een klein maar belangrijk rolletje heeft in dit verhaal. De personages voelen echt aan, waardoor je je tijdens het lezen echt deel voelt uitmaken van het leven van Melissa, met alles wat ze doet..
Je krijgt ook een echt vakantiegevoel van dit boek, er zijn dan ook ergere dingen dan heerlijk wegdromen bij tapas en sangria op de Ramblas en de gebouwen van Gaudi te zien, zeker als je ooit in Barcelona bent geweest kun je de stad weer goed voor de geest halen tijdens het lezen, maar zelfs als je er nooit bent geweest kun je je tijdens het lezen het goed voorstellen waar Melissa allemaal rondloopt.

Het is gewoon een hele leuke feelgood, enige minpuntje was dat het zo kort was, maar als je graag novelles leest dan is dit een zeer geschikt verhaal.
Als je een echt feelgood verhaal wil lezen dan moet je gewoon dit boek van Reijntjes lezen, of haar andere boeken, die ook gewoon heel erg feelgood zijn!

Meer recensies van Renate