interessante kijk op Amerika

Renate 20 februari 2024 Hebban Team
Jarenlang was Charles Groenhuijsen Amerika-correspondent, nu nog heeft hij een bepaalde liefde voor Amerika en natuurlijk de nodige kennis over dit Land.
In de verdeelde staten van Amerika neemt hij ons mee naar het land waar hij jarenlang gewoond heeft. Zo krijgen we via hem van alles mee over dit land, maar ook hoe de democraten er tegenaan kijken en hoe de republikeinen er tegen aan kijken, ondanks dat je het idee hebt dat het zo neutraal mogelijk is geschreven, krijg je wel zijn voorkeur mee, maar dat is helemaal niet erg.

In verschillende hoofdstukken krijg je een hoop te weten over de bepaalde onderwerpen die Groenhuijsen in dit boek bespreekt, zo worden de onderwerpen los besproken en gaat het dan over het vooraf, het verleden en het heden, hierdoor krijg je een breed beeld over hoe er in Amerika over de verschillende onderwerpen wordt gedacht, onderwerpen zoals Godsdienst, Lhbtiq+, vuurwapens en allerlei andere onderwerpen die zowel hier als in Amerika belangrijk zijn.
Het is af en toe ook echt wel bizar om te lezen, hoe er over sommige dingen gedacht wordt en dat sommige onderwerpen juist nu moeilijker liggen dan toen ik klein was.

Het is dan ook een boek wat denk ik wel voor iedereen interessant is, en op zo'n manier geschreven dat het ook toegankelijk is voor een grote rol lezers, want het is op een duidelijk makkelijke manier verteld, waardoor het goed te begrijpen is, nou ja te begrijpen, de kijk van sommige mensen op de onderwerpen zal ik zelf nooit begrijpen, maar het is wel goed neergezet zodat je wel begrijpt hoe mensen hier bij komen.

Als je een beetje geïnteresseerd bent in de politiek of gewoon in het land Amerika dan is dit een boek wat je zeker moet gaan lezen, het geeft je net wat meer informatie wat het
makkelijker maakt om het enorme circus wat de Amerikaanse verkiezingen zijn te begrijpen.
Het geeft je een goed beeld van hoe het werkt tussen de Democraten en Republikeinen, ook het voorwoord van Arnon Grunberg is de moeite waard.

Meer recensies van Renate