Prima eerste deel van een nieuwe serie!

Renate 27 februari 2024 Hebban Team
Verborgen in de sneeuw is het eerste deel in een nieuwe thrillerserie van Viveca Sten.
In dit eerste deel maken we kennis met agente Hanna Ahnlander en Daniel Lindskog, het verhaal wordt vooral vanuit deze personages verteld.
Zowel Hanna als Daniel hebben hun eigen problemen die in dit verhaal een grote rol spelen.
Als Hanna er even uit moet komt ze in het vakantiehuis van haar zus terecht in het rustige Are, als hier dan een meisje wordt vermist, komt de agente in Hanna weer naar boven, en gaat ze op onderzoek uit.
Op haar onderzoek komen er tal van mogelijkheden voorbij waarbij jezelf ook een beetje mee kan puzzelen, want wie heeft het nou gedaan.

Het boek neemt je mee naar het wintersport gebied in Are en de schrijfster neemt je echt mee naar dit gebied, al lezende krijg je echt een idee hoe het daar uit moet zien en je leert ook de verschillende personages goed kennen in dit verhaal, dat moet wel een opmaat zijn naar de volgende delen.

De schrijfster heeft een hele prettige schrijfstijl en neemt je vanaf de proloog gelijk wel echt mee in het verhaal, het maakt je gelijk nieuwsgierig, naar de rest van het verhaal.
De spanning wordt rustig opgebouwd door op het laatst er een soort versneld uit te komen, als alles uiteindelijk een beetje snel en plotseling bij elkaar komt, dat vond ik zelf wel jammer.
Door de korte afwisselende hoofdstukken lees je het boek dan ook best wel rap uit, je denkt steeds ik doe nog een hoofdstukje want je wil gewoon weten hoe het zit.
Als je een thriller verwacht waar je continu op het puntje van je stoel zit, dan is dit niet die thriller, maar gewoon een prima thriller die je nieuwsgierig maakt.
Een eerste deel van een nieuwe serie die nieuwsgierig genoeg maakt naar de de volgende delen rond Hanna en Daniel, en je vooral nieuwsgierig maakt naar hun wisselwerking.

Meer recensies van Renate