Een zomer vol belofte

Renate 15 februari 2024 Hebban Team
Een zomer vol belofte is het tweede boek van Jenny Hale wat in Nederland is uitgekomen.
Net als haar vorige boek Het huis aan het strand heeft dit boek ook weer een prachtige cover. Wat een plaatje! Alleen daarom zou ik het al kopen. Ik weet het, eigenlijk slecht, maar ik laat mij dan ook graag verleiden door een mooie cover.

Doordat ik haar eerste boek met plezier las waren de verwachtingen voor dit boek best wel hoog.
Gelukkig maakte Jenny Hale die verwachtingen helemaal waar en heb ik ook dit boek met veel plezier gelezen.
In dit verhaal draait het om Meghan die samen met haar vriendin Tess het hectische leven in New York achterlaat en op stel en sprong naar het strandhuisje van haar Opa vertrekt.
Je leert via Meghan en Tess het dorpje kennen waar haar Opa woonde en waar ze lekkere koffies en cocktails konden drinken.
Op een dag komen ze Toby en zijn Opa Rupert tegen,
Zo denkt Rupert dat Meghan de actrice Hester Quinn is. Hierdoor blijft Meghan op bezoek komen bij Rupert en rijst steeds meer de vraag of hij zich dit nou echt herinnert of dat het een waan is. Ik vond het erg mooi dat Meghan dit voor een man die ze nog helemaal niet kon deed.
Rupert lijdt aan dementie wat een grote rol speelt in dit boek. Mooi dat dit thema in het boek is verwerkt, maar ik denk ik dat Hale er meer uit had kunnen halen. Nu is bij tijd en wijle wel heel ongeloofwaardig hoe deze ziekte gebruikt wordt in het verhaal.

De personages zijn verder wel geloofwaardig neergezet, je gunt ze dan ook alle geluk tijdens het lezen, Toby is dan ook de typisch stugge gast die niet het achterste van zijn tong laat zien, maar toch ook heel erg zorgzaam is.
Tess is een vrouw die iedereen wel als vriendin zou willen hebben.
Meghan is een vrouw die weet wat ze wil, maar wel wat hulp nodig heeft van haar vriendin om daar te komen waar ze wil.
Jenny Hale heeft een hele fijne schrijfstijl, het wordt nooit ingewikkeld maar blijft wel mysterieus.
Vooral omdat er steeds een klein beetje van het raadsel rond Hester Quinn wordt ontrafeld. Het maakt je van begin tot einde nieuwsgierig
Het verhaal heeft de nodige drama, maar wel met een feelgood laagje, waardoor het net als de muffins van Meghan, allemaal wat zoeter smaakt.

Meer recensies van Renate