Wandel je mee of toch maar niet ?

RenskeMB 25 mei 2023
Bruno is een Spaanse hulpverlener bij een crisisdienst en wordt vaak ingeschakeld vanwege zijn expertise met pelgrims die de Camino lopen en die in psychische nood zijn.
Dit keer wordt Bruno ingeschakeld door de Spaanse politie voor gesprekken met Johan een Nederlandse pelgrim,die al jaren ronddoolt op de routes van de Camino en zich uitgeeft als medium en nu vast zit voor moord op een priester.
Maar ja heeft Johan de moord gepleegd ?
Is hij te vertrouwen ?
Het boek geeft een prachtig beeld over een charismatische man (Johan) die we allemaal op ons (levens)pad zouden tegen kunnen komen en Bruno een zeer invoelende hulpverlener die veel mee heeft gemaakt in zijn leven.
Zoveel dat ook hij onder invloed van Johan een stuk van de Camino gaat lopen.
Er is veel onderhuidse spanning in het boek , wat is er gebeurd in het leven van Bruno en wie is de spirituele Johan.
Mede door de sfeerbeschrijvingen van de Spaanse omgeving en het neerzetten van de karakters van Bruno en Johan heeft Wim Bax een boek geschreven dat je in één ruk uit wilt lezen.
Het einde is spannend en verrassend.
Voor mij mag Wim Bax een vervolg schrijven !

Meer recensies van RenskeMB