Stella

Roos 11 oktober 2019
Ik vind het erg lastig om een goede recensie over dit boek te schrijven omdat ik van mening ben dat je bij dit boek er zo open mogelijk in moet gaan en het verhaal over je heen moet laten komen. Ik ben ook met iets te veel verwachtingen wellicht het verhaal in gegaan waardoor het soms wat tegen viel.

Toen ik van dit boek hoorde ben ik direct op zoek gegaan naar meer informatie over deze Stella en ik vond haar levensverhaal gelijk fascinerend en tragisch en was dan ook benieuwd hoe Würger haar verhaal zou neerzetten. Door het vanuit een ander perspectief dan Stella neer te zetten heeft hij dit niet slecht gedaan en hij heeft geprobeerd een andere kant van haar neer te zetten dan die van een Joodse jodenjaagster. Dit heeft hij niet slecht gedaan maar toch blijf je met vragen zitten op het einde en wil je toch graag meer weten.
Wat ik daarnaast een positief punt vond was dat aan het begin van elke maand Würger de belangrijkste nieuwsgebeurtenissen benoemde zodat je ook weet waar we ons in de tijd precies bevinden.
Mijn nieuwsgierigheid naar Stella is zeker gewekt maar niet volledig bevredigd en ik zou graag nog meer over haar lezen. De roman die Würger heeft geschreven was mooi, maar laat niet volledig bevredigend achter.

Meer recensies van Roos