Spannende avonturenroman!

Rudy BLOM 18 maart 2024
De auteur heeft al lang zijn strepen verdiend als non-fictieschrijver met leerrijke boeken. Nu waagt hij zich aan een historische avonturenroman en slaagt daarin voortreffelijk. Door zijn deskundigheid over onder meer de zestiende eeuw, brengt hij een kleurrijke en beeldende tijdsgeest voor de lezer teweeg. Soms is zijn beeldspraak zo filmisch en beschrijvend dat je terug die tijd meemaakt. Sander afkomstig uit de Nederlanden is een schilder die samen met zijn stomme broer Hugo altijd onderweg en meestal op de vlucht zijn beleven samen het ene avontuur na het andere. In Rome en Napels slaan ze hun tentakels uit, niet altijd met veel succes. De geestelijkheid in die tijd krijgt het zwaar te verduren en wordt niet gespaard. Corruptie, mensenhandel, kindermisbruik en geweld niets is hun vreemd om hun macht te behouden en te versterken. De auteur zet hier een zeer spannende historische avonturenroman neer, die ik op een paar dagen met plezier heb gelezen.

Meer recensies van Rudy BLOM