Historische avonturenroman op zijn best!

Rudy BLOM 29 maart 2024
Dit is het tweede deel van de Crécy trilogie. Persoonlijk vind ik dit deel iets minder dan het vorige. Er gebeurd wel veel in het boek, maar soms moet je door een lang verhaal, wat misschien gaat vervelen. Het blijft een spannende avonturenroman met een historische achtergrond die zeer juist is, gezien de auteur daarin voldoende is beslagen. Het verhaal gaat verder in Frankrijk waar de Essex Dogs hun plaats innemen in het Engelse leger van koning Edward om het Franse leger van koning Filips te bevechten. Vele vechtslagen lossen elkaar af, waarbij grote verliezen aan beide kanten te betreuren zijn. Ook bij de Essex Dogs gaan manschappen verloren. Het is een must dat je ook het eerste deel hebt gelezen om één en ander in zijn perspectief te kunnen lezen. De Essex Dogs vallen zoals het in een oorlog gebeurd uit elkaar en worden ook het slachtoffer van hun succes, het Engels leger bestaat ook een zootje ongeregeld waarbij jaloezie en vijandschap onderling een rol blijven spelen. Ik kijk uit naar het derde deel en vind dit als historische avonturenroman tot één van de beteren onder dit genre.

Meer recensies van Rudy BLOM