Een boek waar je weg kunt dromen in Suriname.

RvK93 31 december 2021
De voorkant is zeker mooi verwoord in bloemen, vogels en exotisch fruit. naarmate je het verhaal leest van Maria Sibylla Merian begrijp je helemaal waarom de voorkant zo heerlijk exotisch is.

In het begin kwam ik heel gemakkelijk in het verhaal. Het is een verhaal uit de 16e eeuw en zo ga je erg terug in de tijd maar hier kan ik zelf wel van genieten.
Naarmate het boek vordert kwam ik zelf later moeilijker in het verhaal dan gedacht.

Uiteindelijk begrijp je wel als lezeres waarom het veel gaat over de onderzoeken van bloemen en fruit en waarom ze naar Suriname gaat maar het verhaal tussen haar en Jan, een liefdesverhaal vond ik zelf moeilijk te volgen.
Vooral omdat Jan soms wel terugkwam in het leven van Maria en dan weer vertrok.

De verhaallijn is redelijk makkelijk te volgen maar mijn advies is lees dit boek in een dag uit dan is het makkelijker te volgen.
De hoofdstukken zijn op het laatste langer dan in het begin en het lettertype is voldoende om door te blijven lezen.

Het is de eerste roman van Ruth Kornberger en ik moet zeggen het is goed geschreven maar qua bloemen en liefdesverhaal vind ik zelf dat het soms wat compacter geschreven had mogen worden. Zo blijf je uiteindelijk als lezeres geboeid lezen.

Ik geef dit boek 3 sterren

Schrijfster: Ruth Kornberger