Geloofwaardig maar te mat

23 maart 2016
Ook ik las het Boekenweekgeschenk van dit jaar. Het verraste me in positieve zin, meestal kom ik bij deze boekjes niet verder dan pagina vijf. Prima boek. Maar ik ben er niet ondersteboven van. Gerritsen heeft een prettige manier van schrijven en kan goed personages neerzetten, maar het verhaal vond ik te matig. Ik vind Esther Gerritsen een leuke en sympathieke vrouw maar voor mij overstijgt ze het prima in Broer niet. De personages zijn goed maar niet ijzersterk en het verhaal kabbelt rustigjes naar zijn rustige einde toe. Misschien mis ik iets, misschien ben ik te veel drama gewend in een Boekenweekgeschenk. Geloofwaardig, dat was het wel een keer, en dat is misschien al heel wat voor een Boekenweekgeschenk. Ook ben ik zeker van plan eens een ander boek van haar ter hand te nemen omdat zoals gezegd het wel fijn wegleest.

Meer recensies van