Intrigerend en verrassend boek

rednas 04 juni 2020
De opvallende mooie omslag maakt mij erg benieuwd naar dit boek!
Na een wereldwijde totale zonsverduistering van 12 minuten treft
lerares Sophie in Christchurch, Nieuw Zeeland, een bijzondere man aan op een bank bij de school, een knappe man met een baard en lang zwart haar, hij draagt een lange, witte mantel en loopt op blote voeten, een man met een enorm charisma "het leek wel of hij licht uitstraalde". Zij valt als een blok voor deze man die zegt dat hij Jezus is (zeg maar Joe,de naam Jezus brengt teveel bagage mee) en teruggekeerd is op aarde om de mensheid te helpen de wereldproblemen aan te pakken. Al gauw blijkt dat zij is uitverkoren om hem gedurende zijn verblijf op aarde te vergezellen.Iedereen in de wereld reageert anders op de komst van van Joe. Namelijk met angst of afkeer of juist met grote nieuwsgierigheid en liefde.
De diverse wereldleiders raken snel in paniek van de snelgroeiende populariteit van Joe en weten niet hoe ze hiermee om moeten gaan en bedenken allerlei manieren om hem uit de weg te ruimen.
Om iedereen te woord te kunnen staan geeft Joe een televisie interview dat wereldwijd wordt uitgezonden. De rustige en open manier waarop hij zich presenteert en zijn volledige openheid maken grote indruk.
Samen met de 12 wetenschappers stelt Joe een plan op voor een wereld waarin alles eerlijk worden verdeeld onder alle mensen en waarin we beter met de natuur en zijn bronnen omgaan.Maar de grote vraag is, lukt het Joe de wereld met al zijn mensen te bewegen naar hem te luisteren? Ik vind het een erg verrassend boek,het is origineel van deze tijd en zet je aan tot nadenken.De schrijfstijl is vlot,de hoofdstukken zijn van de juiste lengte.en het boek heeft je van begin tot het einde in de greep.

Meer recensies van rednas