Vierschoten

Sabrina 04 augustus 2020
Met Thrillzone mocht ik meedoen met de leesclub van het boek “Noodlot”. De achterflap begint met 1 dorp, 1000 winnaars en verliezers. Evy, journaliste van beroep, gaat het dorp Vierschoten bezoeken. Ze hoopt op een mooi artikel van het dorp, daarom gaat ze een paar dagen bij haar oom Victor logeren. In de heenrit naar het dorp stuit ze op een auto-ongeluk. Tijdens de gesprekken met de winnaars en de verliezers merkt ze dat de bewoners niet alles zeggen of dat er meer aan de hand is. Ook al krijgt ze de waarschuwing om niet verder te graven, toch zet ze door. De gebeurtenissen volgen elkaar heel snel op.

Het begin van het boek had voor mij wat spannender mogen zijn, maar naarmate het vordert is het spannender en gaat het heel vlot vooruit. De auteur heeft een vlotte schrijfstijl en je bent precies echt in het dorp. Je kan gemakkelijk alles volgen (mooi ingedeeld in de verschillende dagen), ook al zijn er verschillende personages. Een heel goed, opbouwend plot met een verrassende wending. En Vierschoten krijgt plots ook een andere betekenis, niemand is te vertrouwen!

Meer recensies van Sabrina