Thriller met heftige thema’s.

Sabrina 07 november 2021
Helena Dijks is 18 jaar wanneer zij in Amsterdam op kamers gaat met vriendin Kom. Het gaat heel rap totaal verkeerd. Kim raakt vermist nadat zij is uit geweest met een jongen, James. In hun zoektocht naar Kim, komen James, Helena en Kjell (Kims broer) nader tot elkaar. Ze vinden Kim er helaas niet mee terug. Bijna twintig jaar later is Kim nog steeds niet teruggevonden.

Helena heeft ondertussen een schrijfcarrière opgebouwd en is getrouwd met Kjell en mama van Senn. James zit in de gevangenis. Helena heeft een trauma overgehouden aan haar tijd in Amsterdam, maar dat komt niet alleen door de verdwijning van Kim. Helena kreeg te maken met Semper Fi, een zelfbenoemd dispuut. Over deze tijd, over wat haar is overkomen en de verdwijning van Kim, heeft Helena het boek Nemesis geschreven. Maar wanneer ze naar buiten wil komen met dit boek, dan wordt het leven van Helena en haar gezin ernstig in gevaar gebracht.

De start van het verhaal bezorgde mij heel veel vragen. De 2 verhaallijnen, het verleden en het heden, lopen mooi naast elkaar verder en stukje per stukje begin je meer en meer te weten te komen. Naarmate het einde van het boek nadert, wil je steeds verder lezen, want zo spannend!
De auteur heeft een vlotte en beeldende schrijfstijl, waardoor ik het verhaal precies zelf meemaakte, heel aangrijpend. Het is een thriller met een aantal heel heftige thema’s: verdwijning, verkrachting, moord, manipulatie,… De angst van Helena kon je voelen tijdens het lezen, gelukkig geen details.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het vervolgboek van Helena en haar gezin.

Meer recensies van Sabrina