Goede balans!

Samsboeken 28 februari 2024
Appleby farm is een feelgood waarin we Freya volgen. Freye is gedreven en niet vies van keihard werken. Het is een boek die gevuld is met liefde, vriendschap en familie.
Ze heeft een fijn leven met een gezellige baan in een café, waar ze zo nu en dan nog wel eens een croissant cremeert.

Wanneer Freya een telefoontje krijgt over problemen met haar opa op de boerderij, verandert alles. Is haar baan wel wie zij is? Waar is thuis? Wie en wat zijn nu echt belangrijk?

Nog niet eerder las ik iets van Cathy Bramley. Haar schrijfstijl is een stijl die ik kan waarderen. Je ziet het beschreven landschap voor je, je voelt de emoties die beschreven zijn. Al met al, je kunt je als lezer goed inleven in de situaties en gevoelens waarin de karakters zich bevinden.

De personages maken een natuurlijke ontwikkeling door, waarin weinig toch niets geforceerd wordt. Natuurlijk voel je sommige situaties aankomen, maar dat hoort ook wel een beetje hij een feelgood.

Kortom; een feelgood waar het evenwicht tussen serieuze zaken en feelgood goed is uitgebalanceerd.
Ik ben fan!

Meer recensies van Samsboeken