Genieten vanaf pagina 1

Samsboeken 29 februari 2024
Met dank aan LS Amsterdam voor dit exemplaar in ruil voor een eerlijke recensie.

Weer een verhaal van Tamara Haagmans om van te genieten. Dit boek gaat over Caro, die samen met haar vader een idyllisch boetiekhotel in ’t Gooi runt, waar de meest rijke, eigenzinnige gasten komen logeren én waar Caro haar inspiratie vandaan haalt voor haar boeken. Caro is een succesvolle auteur, maar schrijft onder een pseudoniem en wil onder geen beding bekend worden. Niemand weet de échte reden.
Na de zoveelste bestseller wil haar uitgever toch dat ze uit de schaduw stapt, maar Caro durft niet. Dan bedenkt haar vader een slimme oplossing waardoor haar geheimen verborgen kunnen blijven – totdat journalist Jesse ineens zijn neus in haar zaken steekt. Wanneer ook nog de toekomst van het boetiekhotel op losse schroeven komt te staan, moet Caro keuzes maken. Hoeveel is haar dubbelleven haar waard?

Dit keer geen feelgood, maar een realgood van Landgraafse bodem. Wetende dat Tamara altijd schrijft op basis van iets wat zij heeft meegemaakt, maakt mij benieuwd welke elementen uit haar eigen leven zijn.
Door haar schrijfstijl komen de emoties goed binnen, maar met het gebruikelijke vleugje humor wordt het verhaal niet te zwaar.
Zelf vloog ik vanaf pagina 1 door het boek heen en kon het met moeite wegleggen om te gaan werken.

Ook was het fijn dat het niet alles meteen duidelijk was vanaf het begin waardoor de verbeelding van de lezer nog zaken zelf kan invullen. Mocht je houden van een luchtige schrijfstijl, met serieuze en humoristische tintjes, met een druppeltje mysterie; dan is dit boek echt wat voor jou!

Meer recensies van Samsboeken