humor van de bovenste plank

Samsboeken 01 december 2023
Voel jij je af en toe een Grinch? Of een Scrooge? Dan is dit verhaal iets voor jou!
Joy heeft een diepgewortelde hekel aan kerst en dat is niet handig als je in een speelgoedwinkel werkt. Ze weet zich erdoorheen te bluffen, totdat de chagrijnigste klant ooit de winkel binnenstapt. Diezelfde avond moet Joy naar een Secret Santa-feest bij haar zus, fun... Terwijl Joy zich voorbereidt op een avond de schijn ophouden en blij zijn voor haar zus, blijkt tot overmaat van ramp de vervelende klant, Nick, een bekende van de familie te zijn. Kan kerst nog erger worden?

Vanaf de eerste pagina is het duidelijk. Haagmans heeft haar droge humor weer van de plank gehaald, afgestoft en flink over het verhaal gestrooid als ‘een glitterelfje met voedselvergiftiging’.
Door het verhaal heen komt de reden van Joy voor haar haat voor kerst steeds meer aan het licht. Sommige stappen gaan wat snel, maar goed. Dat hoort erbij in een kortverhaal. Ondanks dat stappen soms wat snel gaan, zorgt Tamara er wel voor dat het verhaal wel realistisch blijft overkomen.
Zal Joy de ‘Joy’ in kerst weer terugvinden? Of zal blijven ‘Grinchen’?
Ik zou zeggen - ontdek het snel zelf!
⚠️ Waarschuwing: wat zakdoekjes om de lachtranen te deppen zijn geen overbodige luxe.

Meer recensies van Samsboeken