Magisch

Samsboeken 30 november 2023
Het is geen geheim dat ik groot fan ben van de boeken van @emmelie.arents
Dat neemt niet weg dat ik ook haar boeken nog steeds kritisch lees.
Dus laten we snel de recensie induiken.

De geest van Versailles is een hervertelling van de klokkenluider van de NotreDam. Gek genoeg heb ik het origineel nooit gelezen, maar als kleine Sam vond ik de film fantastisch!
Dat in combinatie met de magische schrijfstijl van Emmelie zorgde ervoor dat ik niet kon wachten om te beginnen.

Ik ben niet teleurgesteld.
Te beginnen bij de looks. Het boek is een plaatje om te zien. De cover sluit goed aan bij de stijl van het verhaal.
De schutbladen en chapterart is daarnaast ook een feest voor het oog.
De schrijfstijl is in dit boek weer magisch, zoals we ondertussen gewend zijn van Arents. Als lezer zie je het verhaal voor je ogen afspelen terwijl je leest. Het gevoel van het oude Parijs houdt je in zijn greep, terwijl we het verhaal niet alleen lezen, maar ook beleven.
Door de verschillende perspectieven krijg je het verhaal vanuit meerdere inzichten mee.
Het verhaal is sterk opgebouwd tot het, na wat chaotische pogingen dan toch tot een zinderende ontknoping komt.

Meer recensies van Samsboeken