een verhaal vol plottwists

Samsboeken 31 mei 2023
Een verhaal dat tevens langzaam op gang kwam. Een zeer lange introductie (ongeveer de helft van het boek) voor het verhaal daadwerkelijk begint. Tijdens deze introductie maken we kennis met de dames van de retraite, wat wel nodig is om het plot op de juiste wijze te kunnen ervaren, namelijk zeer verrassend.

De karakters zijn door de lange introductie bekend voor de lezer hoe verder je in het boek komt. In ieder geval het hoofdpersonage leer je van binnen en buiten kennen. Van de andere karakters leer je net genoeg, om het het onverwachte mogelijk te maken.

Wanneer het verhaal dan daadwerkelijk begint, is het moeilijk om het boek weg te leggen. De spanning is goed beschreven.

Waar ik zelf moeite mee had zijn de leestekens die ontbreken, de verkeerde naam die benoemd wordt, of leestekens die verkeerd staan. Fouten die bij een redigeerronde makkelijk opgelost hadden kunnen worden.

Verder zijn de zinnen wel op een fijne manier geschreven, waardoor het boek makkelijk wegleest. Dit ook dankzij de korte hoofdstukken.

Voor mij het grootste pluspunt aan dit boek?
Het onverwachte!

Meer recensies van Samsboeken