Londense politieroman!

Sandeo 18 augustus 2019
Vanaf de eerste bladzijde werd ik het verhaal ingetrokken. Het begin met de vondst van de "ragdoll" is erg sterk. Het gaat hier om een "lappenpop" bestaande uit de ledematen van 6 vermoorde mensen. De ragdoll wordt gevonden in een flat tegenover de flat van rechercheur William Layton-Fawkes (Wolf) en de ragdoll "wijst" naar zijn flat!! Wolf werkt voor de MET (Londen Metropolitan Police) en is een aantal jaar geleden opgenomen geweest in een psychiatrische kliniek i.v.m. een rechtzaak waar hij de verdachte (die vrijgesproken werd) aanviel. Inmiddels is hij weer aan het werk, maar de betreffende zaak achtervolgt hem nog steeds. Verdere personages in dit boek zijn zijn ex-partner en journalist Andrea, zijn collega Emily Baxter, haar nieuwe collega van de afdeling Fraude Alex Edmunds, hoofd Simmons, collega Finlay etc.
Over de verdere plot zal ik hier niet uitweiden, maar het boek zit goed in elkaar, is ook nog met humor geschreven, leest prettig en ondanks dat het misschien geen thriller maar meer een politieroman is wil je wel doorlezen en doorlezen om te weten hoe alles in elkaar zit. Zeker een aanrader en ik ga binnenkort aan het tweede boek van deze schrijver beginnen!!

Meer recensies van Sandeo