Verbinding in optima forma!

Sandra1968 14 december 2021
De schrijver van dit boekje is Amin Asad, hij is voormalig vluchteling uit Irak en uitgeroepen tot Docent van het Jaar van Hogeschool Utrecht 2021. Hij vertelt in "Alles voor jullie" op een zeer leesbare manier zijn levensverhaal en hoe deze hem heeft gevormd tot de leraar die hij nu is.

De continue vlucht van zijn ouders en de onmogelijke keuzes die zij moesten maken om uiteindelijk in Nederland te geraken, laten een schrijnend en vooral indrukwekkend beeld zien. Naast dit verhaal legt hij uit hoe hij deze ervaringen gebruikt om in contact te komen met zijn leerlingen en hoe dat in zijn werk gaat.

De nadruk in het boek ligt in de onderwijsbeleving van de schrijver, waar hij zeer bevlogen over is. Wat mij betreft was er zeker nog ruimte in het verhaal om meer over de vlucht van de ouders en het opgroeien van hemzelf uit te diepen. Dit neemt niet weg dat de manier van lesgeven en hoe hij in leven staat mij heeft geraakt. Chapeau voor Amin als mens én als leerkracht!

Meer recensies van Sandra1968