Hollandse feelgood van de bovenste plank!

Sandra1968 15 augustus 2020
Hoeveel feelgood is de afgelopen jaren al niet geschreven en uitgebracht? Probeer je daar maar eens als Nederlandse schrijfster in te onderscheiden, deze taak heeft Lis Lucassen op zich genomen en met verve uitgevoerd! Het verhaal gaat over Dorothee (maar noem haar maar Doortje), die de boerderij van haar opa erft in de Achterhoek. Ze is net haar baan kwijt en haar relatie is uit, dus de dertig dagen die ze er volgens de notaris van haar opa moet doorbrengen, zijn geen probleem. Ze komt erachter dat er al iemand in die boerderij woont, sterker nog... iemand echt heel leuk en aantrekkelijk is! Lucassen weet ondanks of misschien wel dankzij veel hilarische situaties veel diepgang aan haar personages te geven waardoor het verhaal net dat stukje meer body krijgt dan de gemiddelde feelgoodroman. Ja, dit is Hollandse feelgood van de bovenste plank, met een lach en een traan en vooral een hoog verslindbaarheidsgehalte, wat mij betreft een aanrader!

Meer recensies van Sandra1968