History meets feelgood!

Sandra1968 14 april 2021
Om te beginnen: “Het Geheim van Silvermoor” heeft een aantrekkelijke cover, maar de binnenkant van de cover met zijn prachtige sterrenhemel heeft werkelijk mijn hart gestolen!

Schrijfster Tracy Rees neemt mij mee in het leven van de 14-jarige Tommy, die opgroeit eind 19e eeuw in het mijnwerkersdorpje Grindley. Ondanks zijn goede leerresultaten heeft Tommy als zoon van een mijnwerker geen keus: hij gaat net als zijn vader en broers ook de mijnen in. Dit terwijl zijn interesse heel ergens anders ligt.

Tijdens één van zijn vele wandelingen leert hij Josie kennen uit een nabij gelegen mijnwerkersdorpje. Tommy en Josie ontwikkelen een zeer hechte band en trekken veel met elkaar op. Zij spreken vaak met elkaar af bij het mysterieuze Heston Manor, een nabij gelegen landgoed, waar zij dromen over een andere toekomst dan de mijnen in gaan.

Rees weet een mooi historisch beeld te schetsen van de gewoontes en tijdsgeest die destijds heersten in de mijnwerkersdorpjes, bij hun gezinnen en de eigenaren van de mijn. In korte vlotte hoofdstukken wordt vanuit wisselend perspectief het leven van Josie en Tommy beschreven. Je kunt niet anders dan hopen op een betere toekomst voor deze hoofdpersonages. “Het geheim van Silvermoor” is een mooi voorbeeld van history meets feelgood en dat smaakt zeker naar meer!

Meer recensies van Sandra1968