Thriller met een gevoelig randje

Sandra1968 08 december 2019
Een paar jaar terug toen ik mijn eigen blog nog had, heb de eer gehad om de supersympathieke schrijver MJ Arlidge in het " echie" te ontmoeten. Destijds was net deel 2 uit de Helen Grace-serie. Hij vertelde mij dat hij graag doorschrijft en dat heeft de afgelopen periode zeker bewezen want ondertussen is al weer deel 8 van zijn hand verschenen en komt in juni 2020 deel 9 uit. Afgelopen periode las ik "Klein klein kleutertje", dit is het 7e deel van deze serie.
Wat hebben 2 willekeurige moorden, een vrouw op een landweggetje en apotheker in zijn winkel, met elkaar te maken? Op zijn eigen kenmerkende manier van schrijven, zeer vlot en in korte hoofdstukken, weet hij mij weer als lezer van het begin tot het einde aan het boek te kluisteren. Met elk deel krijgt het karakter van Helen Grace een diepere laag zonder dat het te bedacht wordt. De tijdspanne van dit verhaal bestrijkt 24 uur en daarmee onderscheidt het zich van de vorige delen. De jacht op de daders blijft door diverse plotwendingen tot op het einde razendspannend en Arlidge weet daarnaast ook nog de gevoelige snaar bij mij te raken als blijkt hoe de dader op het verkeerde pad is beland. Ik was en ik blijf fan van Arlidge!

Meer recensies van Sandra1968