Zeer verrassend plot

Sandra1968 16 augustus 2019
"Weerzin" is het 5e deel over rechercheur Servaz. Ik had de vorige delen niet gelezen, in principe is dat geen probleem maar met de verwijzingen in dit boek naar voorgaande delen wordt mijn interesse wel gewekt. In "Weerzin" neemt de Franse schrijver Bernard Minier mij mee naar het jaar 1993, naar de beginperiode van de politiecarrière van rechercheur Servaz. Twee jonge zussen gehuld in communiegewaden worden dood aangetroffen. Na onderzoek wijst alles naar misdaadauteur Erik Lang maar uiteindelijk blijft de zaak onopgelost. In 2018 wordt de vrouw van dezelfde Erik Lang vermoord aangetroffen, ook zij is gekleed in een communiegewaad! Wat hebben deze 2 zaken met elkaar gemeen? In een zeer beeldende schrijfstijl neemt Minier mij mee in het leven van Servaz, zijn vernuftige speurwerk en vooral zijn ontwikkeling in de loop der jaren. Net toen ik dacht dat alles was opgelost toen..... zeer verrassend plot van een toegankelijk en vlot geschreven thriller, voor mij een mooie kennismaking met deze schrijver.

Meer recensies van Sandra1968