Een telepathische liefdes band die dieper gaat dan de Oceaan

Sanleest 13 juni 2020
-Samenvatting:
Kahlen zag haar ouders hand in hand staan met hun rug tegen de reling. Ze lieten zich glimlachend overboord vallen, ik gilde het uit. Wat gebeurde er met mijn ouders? Was iedereen opeens gek geworden? Ik sprong uiteindelijk ook over de reling. Ik smeekte voor mijn leven. Ik wou niet sterven. De Oceaan redde haar leven in ruil moest ze duizenden mensen lokken in de zee met haar prachtige Siren stem. Want haar stem was dodelijk. Al snel verlangde ze naar de dag dat ze terug kon spreken.

-De cover:
Ik heb altijd een zwak gehad voor prachtige covers met een sierlijke jurk er op. De cover van “Siren” is prachtig en lokt naar je zodat je dit boek gaat lezen.

-Het verhaal:
Het verhaal begint met Kahlen en haar ouders die verdrinken. Maar als je de samenvatting (net zoals ik niet gelezen hebt) kan het nogal verwarrend zijn. Eerst wist ik totaal niet over wie het verhaal ging. Ik kon ook helemaal niet in het verhaal komen. Tot als het boek een grote sprong maakt naar 80 jaar verder.

Kahlen was onmiddellijk mijn favoriete personage. Ze was jong, volgzaam en eigenlijk een beetje te perfect in mijn ogen. Ze was steeds opzoek naar de liefde, droomde stiekem van haar derde leven als getrouwde vrouw.

De andere zussen vond ik een beetje te oppervlakkig en het tegenovergestelde van Kahlen. Ze waren avontuurlijker en volgde alleen hun passie. De band die ze hadden met Kahlen daar was ik toch wel een beetje jaloers op. Ze waren al jaren zussen en op het einde merk je pas echt hoe diep die band gaat.

--- P240 “Er is altijd ruimte voor liefde,” fluisterde Padma. “Al is die zo klein als een kier tussen deur en deurpost.” Dit vond ik één van de prachtigste quotes in dit boek.

Dit zou geen boek zijn van Kiera zonder een beetje romantiek in het verhaal. Een tragische liefdesrelatie tussen Kahlen en Akinli met de perfecte soulmate. Waar de meeste mensen alleen maar jaloers op zouden zijn.

-Conclusie:
Ondanks dat het verhaal enorm verwarrend begon, schreef Kiera een prachtig verhaal over het vinden van je soulmate. De personages en de wereld waar alles zich afspeelt is duidelijk omschreven. Ik zag het dan ook helemaal voor mij met de prachtige Siren jurken en de mooie ogen van Akinli. Echt een aanrader als je van jurken houdt, een vleugje romantiek en een telepathische liefdes band die dieper gaat dan de Oceaan. Daarom geef ik dit boek 4 hartjes.

Meer recensies van Sanleest