Weer een prachtig verhaal Het Rubensmeisje van Esther Stui

Riet 21 december 2022
Wat weer een prachtig boek van Esther Stui, tijdens het lezen van het boek was het moeilijk weg te leggen, meteen verdiept in het bijzondere verhaal van Eva, Dan, familie, vrienden en in de wereld van de Kunstgeschiedenis.

Wat mij aansprak in het boek is de warme liefde en vertrouwen, blijdschap en verdriet en de kracht van social media die je kan maken en breken.
Leuk hoe Esther de tegenstellingen en de liefde tussen Eva en Dan uitwerkt en in haar liefde voor Wenen.

Eva, zet alles opzij voor haar baan, staat voor iedereen klaar, vergeet zichzelf vaak daardoor.
Dan, is een man met een rugzakje. Heeft veel beleefd is een rockster (dus een totaal andere wereld) en dat maakt tot wie hij nu is. Ook hij staat voor iedereen klaar, maar vindt het moeilijk om mensen dichtbij te laten komen. Tot hij over zijn oren verliefd wordt op Eva.
De cover hoort echt bij dit verhaal en dat besef je als je het boek gelezen hebt.

Ben niet bekend met de Kunstwereld ( heb de werken van Rubens nu opgezocht) mede door de liefde van Eva die helemaal idolaat is van Peter Paul Rubens de grote schilder uit de Zeventiende eeuw.
Heb erg genoten van Het Rubensmeisje door dit boek van Esther ga ik me verdiepen in de wereld van PP Rubens.
Het boek is een dikke aanrader en krijgt alle sterren die er zijn.
*****

Meer recensies van Riet