Onthuld

26 april 2016
Drastisch veranderd na haar val op het einde van Verborgen, is Neferet nu gevaarlijker dan ooit en haar zoektocht naar wraak zal grote schade aanrichten bij iedereen. Chaos breekt los in het huis van de nacht en ze worden beschuldigd van moord. Kan Zoey Neferet op tijd stoppen voor haar woede escaleert tot een oorlog? Of zal iemand anders ingrijpen.
Opnieuw is deel 11 een goed en zorgvuldig opgebouwd boek geworden. Er komen nu een aantal kenteringen voor in het verhaal die deze reeks echt wel spannend houden. In dit deel spitst de verhaallijn van Neferet zich toe op hoe ze Neferet is geworden. Van mens tot diegene dat ze nu is. Ook in de verhaallijn van Zoey is er een kleine twist ingebracht. Echt bevreemdend om Zoey te zien ontwikkelen tot een boos, gefrustreerd persoontje die dan ook nog eens niet weet wie ze nu moet kiezen... Stark of Aurox/Heath. Een aantal personages uit de vorige delen worden nu precies iets meer naar de achtergrond gebracht om vooral de kaart van Zoey, Aurox, Aprodithe, Shaylin en Stark te trekken en hun personages nog veel dieper en intenser uit te werken.
P.C. Cast heeft me werkelijk enorm verbaasd in dit deel en ben dan ook heel blij dat deze lange serie voor mij niet zo'n doodgebloede indruk geeft. Elk deel opnieuw weet ze er op de een of andere manier de sleur uit te houden en heel leuke plottwist te verwerken die me telkens naar dat volgende deel doen grijpen.
Jammer en blij tegelijkertijd dat het laatste deel van deze serie nu om de hoek komt piepen, maar aan elke reeks hoort een einde te komen. Benieuwd hoe dit gaat aflopen...

Meer recensies van