Milde Harry Potter fan fictie

Het is meteen duidelijk dat Jonas Dubelaar Grezhel Het horloge en de man op de draak een soort van milde Harry Potter cq. Eragon fan fictie is. Toch heeft Annemiek steur haar eigen, unieke stempel op het boek gedrukt, door een knap staaltje worldbuilding en een grote portie klassieke fantasie toe te passen. Ze heeft het verhaal op een vlotte manier geschreven dat vooral de jonge lezer geen minuut zal vervelen. Het zal geen moeite kosten de aandacht vast te houden. De boeiende personages zullen ongetwijfeld meer diepgang krijgen naarmate de serie vordert, en houden de vaart er lekker in. Lezers gaan een goed afgewikkeld plot tegemoet, zonder lastige of frustrerende cliffhangers, en dat maakt het dat dit deel makkelijk los te lezen is. We krijgen ook niet het gevoel dat het volgende deel daardoor per se gelezen moet worden, al krijgen lezers gegarandeerd de smaak van deze serie te pakken. Krijg je geen genoeg van de tovenaarswereld, en kun je altijd een beetje magie gebruiken, dan is het zeker de moeite van het lezen waard.

Meer recensies van Saskia Boree - SJM Schrijft