Nagelbijtend spannend

Met Ongenadig heeft Karin Hazendonk wederom een origineel verhaal weten neer te zetten, eentje die misschien niet zo gebruikelijk is. De hoofdpersonages zijn goed uitgewerkt, doordat het verhaal uit verschillende perspectieven wordt laten zien en op verschillende manieren wordt verteld. Zowel de ik- vorm als de vertellende vorm is gebruikt. Onderwerpen psychologie, gerechtigheid en trauma komen voorbij en het verhaal krijgt al snel een grimmige sfeer. Stukjes van de puzzel worden langzaam maar zeker onthuld. Een onderhuidse spanning kan ook niet uitblijven en de quotes door het boek vormen een kortverhaal op zich, een soort van samenvatting. Hoewel het einde toch wat voorspelbaar werd bevonden en de lezer misschien wel een hele andere insteek had willen zien, is het, zoals een goede thriller betaamt nagelbijtend spannend. Ondanks dat is Ongenadig niet je gebruikelijke thriller en zullen lezers toch niet alles kunnen doorzien. Een verhaal dat je wel even bezighoudt.

Meer recensies van Saskia Boree - SJM Schrijft