Bewonderenswaardig en gewaagd concept

Waar verstop ik het lijk is een thriller dat door tien auteurs werd geschreven, waarin het hoofd van een Westlands drugssyndicaat korte metten met zijn tweede man maakt. Het is een concept dat gaat werken, of doordat het op sommige punten voor een slowburn kan zorgen juist de plank mis zal slaan. De auteurs moeten namelijk onderling rekening met elkaars schrijfstijl houden om het vooralsnog te laten werken. Bovendien kan het lastig zijn om de karakters hetzelfde te laten klinken, en kan er een licht verschil in de intonatie van het verhaal sluipen. Het is tevens ook een heel bewonderenswaardig en gewaagd concept om met zoveel mensen aan een relatief korte thrillernovelle te schrijven. Het is bloedstollend, ware het niet dat het wellicht wat lastig te volgen kan zijn. Vooraf is er wel een lijst met personages in volgorde van opkomst om het verhaal beter te kunnen volgen toegevoegd die men kan raadplegen. Ondanks deze puntjes wordt het verhaal zeker verrassend afgerond, met een plot dat wellicht niet helemaal voorspelbaar is. Het is zeker nog goed voor een ruime drie-en-een- halve ster.

Meer recensies van Saskia Boree - SJM Schrijft