Het boek neemt je mee naar de Regency-periode

Shel Wildvang 21 juni 2020
Cornwall, 1818. Julia Twethewey is herstellende van een gebroken hart. Om die reden gaat ze een periode bij haar oom logeren. Zo kan ze haar zwangere nicht vergezellen en haar zinnen wat verzetten. Julia leert de gebroeders Blake kennen. Matthew, de oudste, is een goede partij voor Julia. Hij is eigenaar van een kopermijn, welgesteld en hij heeft zijn zinnen op Julia gezet. Isaac, de jongste broer, moet het met minder doen. Hij bezit een mijn die al jaren stilstaat en runt dan maar de mijn van zijn broer. Bij Julia haar aankomst wordt ze overvallen door enkele mannen. Isaac is op de juiste plaats en weet haar te redden. Dit gebeuren schept tussen beide een zekere band. Beide voelen de aantrekkingskracht maar dienen hiertegen te vechten. Er gebeuren hiernaast ook merkwaardige gebeurtenissen waarbij het lijkt dat sommige Julia weg willen uit Cornwall.
Ladd heeft een makkelijk leesbare schrijfstijl. Er zijn veel personages met prachtige Engelse namen. De sociale verwachtingen en etiquette, mooie klederdracht en welbespraaktheid geven je het gevoel van dit tijdsperk. De Engelse mijnindustrie speelt een grote rol in dit verhaal. Ladd verklaart in haar verhaal hoe belangrijk deze industrie destijds was en wat de invloed is op de bevolking hiervan. Dit thema vond ik persoonlijk wat minder boeiend om te lezen. Het verhaal wordt traag opgebouwd maar boeit zeker om verder te lezen. Historisch gezien blijf je in dit boek wat op je honger zitten. De focus van dit verhaal blijft de romantiek!

Een leuk boek dat je even terug meeneemt in de geschiedenis met soms wel zeemzoete stukken.

Meer recensies van Shel Wildvang