De eerste affaire

Silvie Leest 21 april 2024
Het is 1795, de Engelse Regency-periode, en de jonge Jane Austen heeft wel meer aan haar hoofd dan misdaden oplossen. Ze is slim, vurig en op zoek naar een echtgenoot.

Maar als haar geliefde broer Georgie wordt beschuldigd van moord, moet Jane alles op alles zetten om de echte misdadiger te ontmaskeren als ze Georgie wil redden van de strop.

Janes onderzoek stuurt haar op een wild avontuur waarbij haar lijst van verdachten blijft groeien. Ze zal al haar vaardigheden moeten inzetten om de dader op te sporen, maar niets is wat het lijkt bij deze zaak…

'De eerste affaire' is het eerste deel van een nieuwe cosy crime serie met Miss Jane Austen in de hoofdrol.

Dit verhaal speelt zich in 1975 af en je maakt kennis met Jane. Niet veel later wordt er een dode vrouw gevonden. Het is onduidelijk hoe ze aan haar eind is gekomen, maar Georgie (de broer van Jane) wordt beschuldigd van moord.

Jane gelooft niet dat haar broer iets met deze moord te maken heeft en besluit dan ook om op onderzoek uit te gaan en de onschuld van haar broer te bewijzen. Lukt het haar om de echte dader te vinden?

Dit boek mocht ik recenseren voor @lsamsterdam en ik was hier dan ook erg benieuwd naar. De cover sprak mij al onmiddelijk aan en ook de flaptekst maakte mij erg nieuwsgierig.

In het begin moest ik even wennen aan de schrijfstijl, maar je krijgt wel vrij snel het gevoel dat je je echt in het jaar 1975 bevindt. Deze sfeer is dus goed op papier overgebracht.

Of ik helemaal overtuigd ben van dit verhaal weet ik niet. Ik vond het sowieso erg goed beginnen met de vondst van het dode lichaam, maar misschien had er voor mij toch net even wat meer spanning in mogen zitten. Als je fan bent van cosy crimes zou ik dit verhaal sowieso lezen, maar voor mij was het verhaal het misschien allemaal net niet.

Ik wil @lsamsterdam heel erg bedanken voor dit recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest