De blokhut

Silvie Leest 08 april 2024
Fulltime moeder Mina is echt aan vakantie toe. Samen met haar man Luuk en hun twee dochters rijdt ze naar een blokhut aan het wonderschone Lipnomeer in Tsjechië. Eindelijk tijd voor zichzelf en voor elkaar. Maar alles loopt anders wanneer een verwarde vrouw aanklopt en de blokhut binnendringt. Wie is dat mens? Wat wil ze? En waarom loopt ze op slippertjes door de kou?

Al snel wordt Mina’s goedbedoelde hulp beantwoord met een actie die de hele vakantie op z’n kop zet. In een vreemd land krijgt Mina steeds meer het idee dat ze er alleen voor staat. Luuk is er met zijn hoofd niet bij, hun dochters zijn jong en kwetsbaar en de campingeigenaar ontkent alle problemen. Ver weg van haar veilige en vertrouwde thuis moet Mina een beslissing nemen: gaat ze vechten voor haar familie of niet?

De verhalen van Noortje Brink zijn altijd kort, dus ideaal voor tussendoor. Deze keer neemt ze ons mee naar een blokhut in Tsjechië. Alles lijkt voorspoedig te verlopen, maar dan staat er op een dag een vreemde vrouw aan de deur.

Dit begin vond ik best wel spannend, want de vrouw komt nogal vreemd over. Je voelt dus al meteen dat er iets niet klopt en een bepaalde dreigende sfeer neemt toe.

En dan vindt er iets vreselijks plaats. Het lijkt erop dat bepaalde dingen helemaal uit de hand lopen. Heeft de vreemde vrouw hier misschien iets mee te maken, of is het puur toeval?

Uiteindelijk kom je er achter hoe alles precies in elkaar steekt. Het plot vond ik een beetje magertjes, maar dat heb ik eigenlijk elke keer wel bij deze verhalen. Ze beginnen vaak best goed, maar daarna zwakt het dan toch weer wat af.

Op de een of andere manier blijf ik toch deze korte verhalen lezen, omdat ik ze gewoon erg luchtig geschreven vind. Maar helaas was 'De blokhut' niet haar sterkste verhaal.

Een kleine voldoende voor de eerste helft en een kleine onvoldoende voor het tweede gedeelte.

Beoordeling: 2,5/3,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest