Dodelijke wraak

Silvie Leest 27 april 2024
Wanneer rechercheur Erika Foster politicus Neville Lomas naakt, vastgebonden en dood in zijn bed aantreft, sturen de schichtige leidinggevenden van de Metropolitan Police aan op een natuurlijke dood. Zaak gesloten lijkt het. Totdat er twee maanden later een bekende casting director en een stervoetballer vermoord worden aangetroffen, vastgebonden met dezelfde soort knopen.

De zaken nemen een vreemde wending als camerabeelden vijf identieke vrouwelijke verdachten aan het licht brengen. In de jacht op de identi­ficatie van deze vrouwen wordt Erika voorbijgestreefd door een onzichtbare sekswerker met gevoelige informatie die de top van de politie opvallend nerveus maakt.

'Dodelijke wraak' is de nieuwste thriller, en tevens het achtste deel, met Erika Foster in de hoofdrol. Deze serie vind ik echt geweldig, dus ik kon niet wachten om te beginnen met lezen!

Al redelijk snel wordt het eerste dode lichaam gevonden. Hij is op een bepaalde manier vastgebonden en er worden nog meer vreemde dingen op de plaats delict aangetroffen. Niet veel later vinden ze een tweede lichaam...

De spanning zit er dus vrijwel meteen al goed in en Erika raakt betrokken bij deze zaken. Je leest natuurlijk weer over Erika zelf, maar ook de relatie tussen haar verschillende collega's komt aan bod.

En dan stuiten ze op de camerabeelden van de vijf vreemde vrouwen. Ze lijken allemaal op elkaar en de vraag is of zij iets met de moorden te maken hebben. Dit vond ik ook een zeer interessant en mysterieus stuk.

Af en toe maak je trouwens ook sprongetjes naar het verleden en langzaamaan worden bepaalde dingen steeds duidelijker... ik kan hier natuurlijk niet teveel over vertellen.

'Dodelijke wraak' was zeker weer leuk om te lezen. Maar vond ik dit het beste deel? Nee, dat niet. De vondst van de lichamen was interessant, maar het plot zelf vond ik mwah. Ik heb sterkere verhalen uit deze serie gelezen. Natuurlijk kijk ik weer uit naar het volgende deel. Bryndza blijft namelijk één van mijn favoriete auteurs!

Verder wil ik @boekerij / @bestofthrillers heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,5 / 4,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest